My friends can´t breath underwater, I guess they have weak lungs

Jag känner för att skriva av mig, som jag ofta gör när jag är lite arg eller irriterad. Just nu är jag mest irriterad dock och jag tror ni kommer att förstå varför. I över två års tid har jag arbetat i en klädbutik som ligger i Kupolen, Dalarnas största köpcentrum. Butiken heter Wear It Company och där är jag fyra dagar i veckan, ibland mer och ibland mindre men fyra dagar i veckan är mitt basschema. Nu är det såhär att i iallafall 8/10 fall då jag berättar för någon vart jag jobbar så får jag höra:

"-Va? Där? Men du, jag är på Kupolen typ jämt och jag ser dig då aldrig."

eller..
"-Jaså, ja jag hörde det men min kompis som är på Kupolen typ jääääämt har aldrig sett dig där."
eller..
"-Jobbar du fortfarande kvar i butiken, vad var det nu den hette? Jaså? Jag har inte sett dig där på länge".

Fucking seriöst! Vad är folks problem? Jag gömmer mig inte någonstanns, jag är där fyra dagar i veckan. Kan det vara så att ni inte ens tittar? Eller är det bara avundsjuka? Ska det vara så svårt att vara glad för någon annans skull? Jag har inte världens bästa jobb, och det kan inte handla om pengar för alla med lite vett bakom pannbenet vet att handels inte är någon guldgruva precis. Kan det vara så att jag faktiskt har ett jobb som jag trivs med som stör er? Jag har också haft skitjobb, tro mig, men nog fan kunde jag glädjas åt andra ändå. Man får inte jobbet man vill ha genom att sitta på sitt arlse i kassan på Ica och vara sur emot alla som har bättre jobb. Get out there och sök jobb. Eller så kan ni förmultna i en matbutik eller på Donken, typ. Mig kvittar det.

GLÖM INTE ATT BESÖKA MIN BLOGG SOM JAG SKRIVER ÅT WEAR IT COMPANY!
<<<<LÄNK>>>>
<<<<LÄNK>>>>
<<<<LÄNK>>>>




Kommentarer
Postat av: Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline

sv; Ja det är grymt bra :D

2011-01-26 @ 12:15:28
URL: http://lindapauline.se

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0