A revolution has begun today for me inside


7 februari 2008, Hammersmith Apollo - London

Första gången vi såg 30 Seconds to Mars live var i London, de hade bara varit i Sverige en gång då tror jag och vi trodde det skulle ta lång tid innan de kom hit igen så vi drog dit helt enkelt. På den tiden hade bandet en annan stil, både på dem och på musiken. De hade emofrillor, svart kajal & skinnhandskar. Musiken var mer levande & cool! Kvällen var iallafall helt fantastiskt, en utav de bästa konserter jag någonsin varit på! De turnerade med sitt andra album A Beautiful Lie och när de spelat alla låtarna på skivan drog de även till med alla ifrån sitt debutalbum. Det var helt jävla grymt och jag mår fortfarande bra när jag tänker på det.

10 mars 2010, Fryshuset - Stockholm
Här var de ute och promotade sitt senaste album This Is War, som imo inte alls är lika bra som deras tidigare skivor. Jag vet inte om de bara hade en dålig dag eller om de var helt bakis efter dagen innan då de firat Shannon Letos (trummisen) födelsedag men de var skittråkiga på scenen! Den enda som jobbade för att få med sig publiken var Jared och det blev liksom inte alla lika magiskt som i London. Ja jag vet inte, men det var ingen toppenkonsert iallafall.

När jag började lyssna på dem tyckte jag de var ascoola, när de bad sina fans att leta efter Argus Apocraphex och när deras första två skivor fick mitt lilla emohjärta att skutta (hahah). Nu känns de så tråkiga, mainstream, radiomusik och lite bleh. Sen att deras nyårsfest var S&M tema i Vegas tillsammans med fansen var ju bara sjukt, huvuddelen utav deras fans är ju tonårstjejer. Men yaya.
Nu kommer de till Borlänge och vafan klart jag ska se dem! Förhoppningsvis can they bring the magic back, annars är det dags för mig att gå vidare ; )

Buddha for Mary, min favoritlåt som fortfarande ger mig gåshud!


Provehito in altum - 30 Seconds to Mars motto, logga whatever you´ll call it ; )

Kommentarer
Postat av: Linn

Sv; Taack! :D



Jadå, de gör inget! Jag är precis likadan, tiden räcker inte alltid till :) Ses på lördag! :)

2011-02-09 @ 15:01:39
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Denise Arrman

SV;

- men veeeeeeerkligen!!

2011-02-09 @ 16:52:42
URL: http://arrman.se
Postat av: p i n k n a t i ♥ n

Sv; She is!

2011-02-09 @ 19:11:37
URL: http://pinknation.se

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0