The past is a wilderness of horrors

The Wolfman
Jag tänker inte säga att den inte var läskig för det skulle vara att ljuga, och skulle jag ljuga om det skulle nog Simon hacka min blogg och skriva sanningen. Haha. Men så är jag väldigt lättskrämd också så det kanske inte säger så mycket om filmen i sig, för så läskig var den inte och jag har definitvt sett värre filmer. Jag är inte så rädd för blod och monster utan jag tycker att spänningen är obehaglig, när en massa människor står vettskrämda i en mörk och dimmig skog och inte ett ljud hörs även fast de vet att varulven är där ute. Sånt får mig att bita naglar och nervöst springa runt utan att varken våga eller lyssna på filmen för jag vill inte se "när det händer".
För er som sett filmen, gollumungen höll på att ge mig en hjärtattack. BLÄ!
Annars var det en bra story och en stundtals välgjord film, men varulvarna gjorde mig så besviken! En blandning emellan Hulken och Chewbacca är tyvärr inte så läskigt, och det var alldeles för mycket inälvor och blod vilket gjorde att det bara kändes överdrivet. Jag skulle nog ge den 3/5 i betyg för den var aldrig dålig men långt ifrån den bästa varulvsfilmen jag sett.


Läs mer om filmen här / imdb.com

Kommentarer

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0