Viktigt & Tänkvärt <3

So, I´ve been wondering. What´s up med denna storstadshets?
Jag kommer ifrån en liten by, är uppväxt med höns & hästar, skog & avstånd. I princip alla ungdomar som jag växte upp med har någon gång sagt att de ska flytta till en stor stad, för där finns det möjligheter och där är det roligare. Nu såhär i efterhand är det ett flertal som flyttat till större städer, för att jobba på McDonald´s eller Statoil. Och jag förundras över hur de kan tycka(och även säga det till mig såklart)att vad de gör är bättre än vad jag gör. Bor man i Stockholm, Göteborg eller London så har man lyckats även om man jobbar i drive-in eller är arbetslös, och man får tydligen säga det också.

Vad finns det för möjligheter där som inte finns här? Visserligen skulle jag personligen inte trivas i en storstad, jag är en lantis och det är jag stolt över, förvisso bor jag i Falun nu(snart mitt i smeten!)men jag tror vi alla kan vara överens om att det inte är en storstad. Det är en mysig trevlig stad där man törs gå ut efter att mörkret infallit sig och där man känner igen tjejen i kassan på Hemköp, och det är så jag vill ha det.

Jag lever med kärleken i mitt liv, jag har precis hittat min drömlägenhet, jag har ett superbra jobb med urgulliga arbetskamrater, det tar 25min med bil hem till min älskade familj, jag är ute och reser och ser världen minst två gånger om året. Hur kan man tycka att man lyckats bättre bara för att man flyttat till exempelvis Stockholm?

Jag säger inte att just jag lyckats bättre än någon annan, men jag tror folk borde börja prioritera sig själva istället för att bry sig om/oroa sig för vad andra tycker om vad de gör eller inte gör. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; lev ditt liv som du vill leva det, skit fullständigt i vad andra tycker för om de så mycket som funderar över att de är bättre än dig är de bara vilsna.
De har kanske gått vilse i sin älskade storstad?


"They say you shall live as you are told to
I say you gotta be strong and make up your own mind
Be yourself not a puppet in their freakshow
Couse thats the way you´ll end up when they beat you blind
"
Crashdiet - Riot In Everyone

Kommentarer
Postat av: Linn

Håller med dig :}

Det är kul att vara i stan men fan så skönt att åka där ifrån när man är klar :'D skulle nog inte ens vilja bo i centrum i Falun, haha! Trivs på landet. Att inte kunna öppna dörren o lägga sig i gräset tex dessa dagar.. skulle bli galen. I Sthlm är man bara en i mängden.

2010-07-07 @ 17:16:17
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Linn

PS: Jag vill också ha ditt jobb, haha :D

2010-07-07 @ 17:16:39
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Linn

Sv; Sweetie! Fick ditt mail också, ska ta tag i bilderna nån dag när vi kommer hem fårn vår roadtrip så du vet :)nått önskemål på redigering?

2010-07-08 @ 14:08:49
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Gaymasen

Väldigt bra skrivet! :)

2010-07-13 @ 14:56:19
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Nicole

Så sant så sant. Det är skönt när man kan känna så. Det gjorde jag ett litet tag. Men jag tror att de tär när man mår dåligt och vill komma bort från allt man vill komma någon annanstans. Jag är trött på där jag bor. Alla känner alla typ, men ser knappt en enda ny människa när man går på stan. Och jag har inte någon direkt kontakt med någon.



Nää fy..ska inte hålla på och skriva en massa..

Bara att det är så olika..Vi människor försöker väl söka efter lyckan..lyckan skapar man ju själv men man tror man kan hitta den någonstans. Känns lite så nu.

2010-11-23 @ 23:52:47
URL: http://xoxonicole.com

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0