You cannot live until you die

Vilken morgon! Stressen alltså, mindre drama i fortsättningen tack. Haha. Började med att gå upp alldeles för tidigt eftersom jag hade öppning utav butiken idag, sätter mig vid datorn hemma med en kopp kaffe och vad händer? Modemet går sönder! Aaaaa liksom! Simon ringer BBB som säger "-Mja, det är nog trasigt vi skickar ett nytt" (tack för underbar service btw). När kommer det då? Hoppashoppashoppas imorn, annars måndag? Det kliar i hela kroppen bara vid tanken på att vara utan internet, beroende någon?

Åker till jobbet lagom irriterad, slår på kassadatorn och vad händer? MODEMET GÅR SÖNDER! Aaargh x 2000! Hur fasiken är detta möjligt? Var helt ensam också så det var ju inte att bara springa och kirra ett nytt, men ett nytt måste jag ha eftersom annars kan vi inte ta emot betalningar med kort. Stressen! Ringer Telia vid öppning då butiken är kund där, men man kan inte ringa deras butik utan hamnar direkt hos kundtjänst och 19 minuters kö. Nej tack. Springer in på P.O.P och en jättesnäll tjej säger att hon kan kolla butiken i fem minuter, jag tar det trasiga modemet och pengar och springer till Telia och detta är konversationen inne på Telia.

Jag: lägger upp modemet på disken "-Det har gått sönder, kan jag få köpa ett nytt?"
Telia-killen: "-Nej men du, sådana där modeller säljer inte vi".
Jag: -"Men alltså, vi är kunder här. Jag jobbar borta på WIC och vi behöver nytt modem".
Telia-killen: pillar lite med datorn -"Ja, du kan få köpa modem och router för sig men då blir det dyrare".
Jag: -"Men modem med inbyggd router då, jag ser ju att ni har en sån där". pekar på ett sånt modem.
Telia-killen: -"Vad har ni för hastighet på bredbandet?"
Jag: -"Jadu jag vet tyvärr inte, men borde inte du se det eftersom vi är kunder?"
Telia-killen: -"Nej, men såhär är det. Ska du ha ett modem med inbyggd router får du förlänga abonenmanget".

Bah wtf?

Ringde då till Kjell&Company och en supersnäll kille kom med precis en sån router jag ville ha till min butik och installerade den åt mig! Tacktacktack! <3 Service alltså, annars kommer man ingenvart! Nu är jag supersur på Telia, haha.



Och tack sötaste Linn för sällskap idag! Det förgyllde min dag! :*










Kommentarer
Postat av: Linn

Tack själv! :D<3

2010-04-22 @ 19:03:04
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Jacqueline

Förbannade Telia! Min far har också haft dispyter med dem. Jag tänkte komma in och handla hos dig i nästa vecka när lönen klirrat in :D

2010-04-22 @ 21:56:50
URL: http://spetsochannatfint.blogspot.com
Postat av: Mor

Grattis på 22-årsdagen gullungen!!

2010-04-23 @ 08:34:09

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0