Beauty is on the inside

Jag tittade på första avsnittet utav The Hills igår och alldeles nyligen på ett klipp ifrån Förkväll då Kissie var gäst, och en sak slog mig. Jag känner sån sympati för både Heidi och Kissie, eller jag känner med dem. Fy tusan vad ledsen jag blev när Heidi åkte hem till sin mamma för första gången efter operationerna och hon i princip får höra att hon är ful, jag bryr mig inte om att The Hills antagligen har ett manus jag tycker ingen mamma säger så till sin dotter inför miljontals tittare oavsett vad hon får betalt för det. Sen att all media totaldissar henne är precis lika hemskt, de kallar henne Franken-Heidi och skriver om hur ful hon har blivit och att hon var mycket sötare innan.

Nu är förvisso både Heidi och Kissie offentliga personer och det är något de båda valt självmant, men den negativa tonen kring skönhetsoperationer finns överallt. Nu vill jag inte nämna namn men en kvinna i vår bekantskapskrets opererade både bröst och läppar och genast gick folk igång på att prata om hur hemsk hon blev att se ut, brösten var ju för stora och hon såg ju ut som en anka i ansiktet. Hur kan det överhuvudtaget vara ok att säga så om en annan människas kropp? I min mening är de människor som snackar skit om skönhetsoperationer bara rädda, rädsla tenderar att föda hat, och det är tyvärr också dessa rädda människor som har lagt en stor tabu-stämpel över operationerna.

Förstår inte folk att Heidi opererade sig för att hon inte var nöjd? Och att allt negativt de nu säger om hennes "nya" ansikte bara kommer få henne att lägga sig under kniven igen? Men det är sånt människan lever på, tragedier. Heidi har också fått mycket skit för att hon sagt att hon tror skönhet kommer inifrån, efter att hon opererat sig. Man tycker att hon är en riktig hypocrite . Och då kan jag bara se till mig själv, jag plattar, sprayar, tuperar, sminkar mig i timmar, är jättenoga med kläder och är överlag väldigt ytlig. Men jag håller med Heidi där, skönheten sitter på insidan. Gör det mig också till en lögnare, eller dillusionerad?

Shönhetsoperationer har ingenting att göra med en dålig uppväxt, som många gärna relaterar det till. Det handlar mer om att möjligheten finns, och varför inte? Kroppen är bara vårt skal, se till att vårda insidan och din hälsa och häng inte upp er på vad andra människor väljer att göra med sin kroppar. Vårda själen istället, och den mår inte bra utav skitsnack, fördomar och hat. Det är jag helt säker på.

Wall of text hits you for 10k, jag vet. Men jag behövde få skriva av mig lite. Nu ska jag vara äckligt ytlig och smacka på en massa smink. ;*

Heidi Montag, före och efter. Spelar det någon roll egentligen?


Kommentarer
Postat av: Vaha

Sedan är ju även Kissie dum i huvudet eftersom att hon lägger upp bilder på sig själv där hon mer eller mindre ser ut som en hora. Hon tänker inte två steg framåt, det är hennes problem.

2010-05-02 @ 11:07:07
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Nicole Arrman

SV:

- Absolut sweetie, jag ska lägga upp bilder på det :'D Denise har redan lagt upp en av topparna på bloggen, den vita mag-tishan är från wearit ju =) :'D

2010-05-02 @ 13:47:47
URL: http://arrman.se
Postat av: Vaha

Ja, absolut :)

2010-05-02 @ 14:25:48
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Linn

SV; Haha ja hon har opererat snoken o läpparna ;D de kan man kalla dyr uppfräshning!

2010-05-02 @ 16:00:48
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Linn

Sv; Aah kanske det! Älskar att hon är snygg med typ äkta hängisar! :D



heidi var som snyggast mellan original & 10 operationer. Bryr mig inte så mycket i hennes utseende nu, hon ser bra ut. Tycker bara att det är hemskt att hon knappt kan äta o höll på att dö under operationerna. Skapligt mörbultad hon måste vart efter! & nu kan hon ju inte sjunga pga käken, hua ;s

2010-05-02 @ 16:37:48
URL: http://linnlowes.com
Postat av: M A R I K A

Fin blogg! :)

2010-05-02 @ 18:30:53
URL: http://endastmarika.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv; Bara för det blir jag väl grön! ;'D

Duu.. jag kanske jobbar next door till dig i sommar ;D Malins pojkvän har köpt waynes! :)

2010-05-02 @ 18:42:39
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Linn

Sv: Jajemän! :}

Försökte övertala han att anställa mig på valborg. Han sa ja då men då va han full. Haha ;D Hoppas! Isf om ca 2 månader börjar jag & Malin ^^

2010-05-02 @ 18:45:39
URL: http://linnlowes.com
Postat av: sara

Förstår vad du menar, men fasen vad Heidi ser ut nu för tiden. Hon ser fruktansvärd ut. Hur kan man göra så mot sig själv? Hon kan ju inte ens skratta eller tugga sin mat normalt.

2010-05-04 @ 15:47:52
URL: http://misspinklady.blogg.se/

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0