Lyckan är enbart din egen

Alltså, vad fasiken är det med människor egentligen? Måste alla vara så jävlans bäst hela tiden? Liksom "min pappa är rikare än din, mitt jobb är bättre än ditt, min pojkvän är bättre än din, vi har en större/nyare bil, jag har mer i lön, mina kompisar är mycket bättre".

Det är väl klart som fan att man tycker det! Jag tycker självklart min pojkvän är bättre än din, man jag tar inte upp det som diskussionsämne och inte heller skryter jag om det. Fattar ni vad jag menar? Vissa måste alltid bre på så in i helskotta, får det er att må bättre eller vaddå? Känns det bättre om ni kan prata lite extra om den där nya bilen eran pappa köpte? Doh, jag är så fucking irriterad på alla som tror att sådant där betyder någonting. När det inte gör det. Ett skitbra jobb att skryta om köper dig inte en plats in i himmelen, typ.

Det enda som verkligen betyder någonting är att man själv är nöjd och lycklig, inte att andra ska tro att man är det!


Kommentarer
Postat av: ella

hej hopp: )
För det första så måste jag säga att jag verkligen håller med, vissa personer känns som att de måste försöka visa att de har det så mycket bättre än alla andra, för att må bra själva. Vilket de antagligen inte alls gör! Blah för det.
Och för det andra så måste jag säga att jag verkligen gillar sättet du skriver på nu! Har alltid läst och verkligen gillat din blogg (as you know), och nu känns det som att du skriver ännu mer rakt ur hjärtat eller hur man ska säga. No matter om du är förbannad, lycklig eller förvirrad - texten känns äkta rakt igenom!
Stor kram från en bloggarvän : )

2008-05-11 @ 23:19:25
URL: http://ellabellakallin.blogg.se
Postat av: anonyyym 8-|

hälluu alex ballex ignorerar du mig(?) hm / hemlig beundrare

2008-05-12 @ 00:05:58
URL: http://sandraahlen.blogg.se

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0