Hemmafru? I think not.

Idag har jag; tvättat, sorterat tvätt, hängt tvätt, stoppat tvätt i torktumlaren(kanske ingår i samma som tvättat?), vattnat blommorna, fixat med disken(vi har diskmaskin men so what, det räknas), dammsugit huset och städat mitt rum. Hallå? Hur bra får man vara egentligen? Haha.
Bara för att jag råkar vara ledig en vardag så betyder inte det att jag sitter hemma framför datorn och slappar, no no! Ibland kan jag nästan undra över om det är mer ansträngande att vara hemma såhär? Jag menar, fy attans för att vara hemmafru på heltid! Det är nog inte bara en dans på rosor, och tänk då på de kvinnor som arbetar på vardagarna och som tvingas vara hemmafruar på kvällar/helger. Nej, jag vet inte om jag skulle klara av ett storhushåll(=inte alltför många barn för mig xD).

Nope, nu ska jag sminka mig och dra på mig de tajta svarta stuprören och svarta skinnjackan. Jag och mor ska in till Ica Maxi och handla inför min födelsedag. Jag fyller år på onsdag! Och jag ska baka allting själv, inklusive tårtan så det är lite ingredienser som ska inhandlas.

Ciao! <3
(btw, rubriken är en medveten felstavning.)

Kommentarer

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0