Boktipset!

image52

El Choco heter boken och handlar kort och gott om en svensk kille vid namn Jonas som försöker smuggla kokain ur Bolivia, men blir fast och hanmnar i fängelset San Pedro i La Paz. Detta är en sannhistoria, allting har hänt på riktigt. Det är dock inte Jonas som skrivit den själv utan någon annan snubbe som mötte honom därnere.
Alltså, själva historien är superbra för det är ju alltid verklighetshistorier. Man blir verkligen fascinerad, och till och från kan det vara ganska svårt att slita sig. Men, jag gillar inte författarens författarstil eller vad man ska kalla det. Jag tycker inte att boken är särskilt bra skriven, vilket är förbannat synd för med den här storyn hade väl det kunnat bli hur bra som helst.

Frånsett från det, en bok jag verkligen rekommenderar.
Nu ska jag börja med en ny bok som jag gått och suktat efter ett tag.

Kommentarer
Postat av: ella

Har hört att den ska va jättebra, är riktigt sugen på att läsa den! Vilken bok ska du börja med nu?
kram !

2008-04-27 @ 18:34:39
URL: http://ellabellakallin.blogg.se

Skriv något sött plx :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0